JavaScript är inaktiverat i webbläsaren, läs mer här.

Arkivarie till Enheten för registrering och arkiv

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifter som förekommer i arkivet;

• Omhänderta, arkivera och gallra arkivhandlingar i enlighet med gällande regelverk

• Insortering av post, akter och avgöranden

• Inskanning av domar och beslut

• Ta hand om och expediera interna och externa beställningar

• Iordningställa domböcker inför inbindning


Kvalifikationer

Du ska ha en akademisk utbildning med inriktning arkivvetenskap.

Vi söker dig som har erfarenhet av arkivarbete på myndighet, gärna från domstol. Du ska ha aktuella och dokumenterade kunskaper i arkiv- och offentlighetslagstiftningen. Du ska även vara väl insatt i Riksarkivets föreskrifter.

Du har goda IT-kunskaper, gärna med erfarenhet av digital dokument-/ärendehantering och datoriserat förteckningsstöd. Eftersom domstolarna arbetar med att införa e-arkiv så är det meriterande om du har erfarenhet från detta.

Arbetet inom arkivets ansvarsområden sker kollegialt och i samverkan och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i team. Som person är du självgående, initiativtagande, noggrann och serviceinriktad. Du är också strukturerad och kvalitetsmedveten samt har god samarbetsförmåga. Du kan kommunicera på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
6 månader eller längre
Omfattning: Heltid
Tillträde snarast möjligt
Tidsbegränsad till: 2018-12-31
Vikariat

Antal platser: 1
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ange gärna löneanspråk i ansökan.


Ansökan

Sista ansökningsdag: 2018-01-21
Arbetsgivarens referensnummer: FST 2017/340
Ansök här


Kontakt

Sussie Holm
Chef för Enheten för registrering och arkiv
08-561 680 16

Amanda Elfström, Saco-S
08-561 683 04

Lena Andersson, ST
070-60 07 486


Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


Läs mer »

Om Förvaltningsrätten i Stockholm

Förvaltningsrätten i Stockholm är landets största domstol. Domstolen har omkring 550 medarbetare och handlägger ungefär 500 olika måltyper. Stora målgrupper är migrationsmål, biståndsmål, socialförsäkringsmål, skattemål och mål om offentlig upphandling. Domstolen har en viktig samhällsuppgift att se till att medborgarna får en rättssäker och effektiv prövning av myndighetsbeslut. Domstolen arbetar aktivt med utvecklingsfrågor och strävar mot att vara en modern och öppen arbetsplats med engagerade och ansvarstagande medarbetare. Domstolen verkar för en god kompetensutveckling för alla medarbetare. Verksamheten präglas av professionalism, ansvar och respekt. Domstolen vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Enheten för registrering och arkiv består av 25 medarbetare och ansvarar för registrering och klassificering av nya mål, förvaltningsrättens expedition, postöppning och bevakning av myndighetens officiella faxar och e-postbrevlåda. Arkivets ansvarsområden innefattar expediering av interna och externa beställningar, inskanning av domar och beslut, insortering av post, akter och avgöranden samt arkivering och gallring av akter. Arbetet vid registreringen såväl som i arkivet bedrivs till stor del genom rotation mellan de olika arbetsmomenten.